Sabtu, 02 Agustus 2008

God is not interested in your plans!


God Is Not Interested in Your Plans.

I believe the Western church is generally in the same condition as Martha. You know the truths about God's Word in your head, but you still like to run your own lives. Like Martha, many Christians cry out, "Lord, if you had just done things according to our plans, we would never have ended up in such a mess." Friend, you need to realize that God is not at all interested in your plans. He is only interested in His plans! So many churches and individual believers think they should make their own plans and strategies, then ask God to bless them. The almighty God is not our servant! He does not do what we tell Him to do. Many Christians need to climb down from the throne they have built for themselves, fall on their faces before God and do whatever the Master tells them to do.

Tulisan ini dikutip dari buku “ Living Water by Brother Yun”, yang merefleksikan sikap Martha yang berkata dalam Yoh.11:21 “ Tuhan, sekiranya Engkau ada disini, saudaraku tidak akan mati”. Martha punya pelening, saudaranya tidak akan mati tapi Tuhan punya maksud saudaranya musti mati dulu baru bangkit.Allah tidak tertarik dengan rencana dan kehendak kita,sebab apa yang kita pikirkan dan harapkan terlalu sempit dalam pandanganNya.Kadang kita kepengen cepat kaya,pintar,sukses, banyak jiwa bertambah di gereja.Kita kleam, bahwa ini kan bagus pasti Tuhan punya rencana.Memang pada akhirnya banyak orang yang bangga, sombong akan keberhasilan masa lalu dengan berkata “ dulu kami buat ini itu atau dengan kata lain kalau bukan saya pasti semuanya tidak ada”.Tuhan Tahu penyakit manusia yang egois ini.Ternyata cara Tuhan Lain.JalanNya lain dari apa yang kita harapkan.
Jadi yang penting disini adalah “ pertama tama datang sujud dihadapanNya untuk menantikan apa yang Tuhan perintahkan untuk dikerjakan”.Supaya kita bertobat dari cara cara kedagingan kita.

Tidak ada komentar: